השתתפות במפגש נטוורקינג היא השלב הראשון שלך בדרך להרחבת מעגל הקשרים העסקיים. על מנת שהמפגש יעבור בהצלחה מקסימלית עבורך כדאי מאוד להקפיד על כמה כללים שישפרו את הנוכחות שלך במפגש והאפקטיביות שלו לאחר מכן.
בעלי עסקים רבים בוחרים להרחיב את הפעילות העסקית שלהם באמצעות השתתפות במפגשים של קבוצות נטוורקינג. האפשרות לפגוש בעלי עסקים אחרים, חלקם לקוחות פוטנציאליים שלכם או כאלו שיכולים להפנות אליכם אחד שכזה, הוא בעל יתרונות רבים.
הבעיה היא שלא תמיד יודעים איך להתכונן למפגשי נטוורקינג עסקיים, איך להתנהל במהלכו ומה לעשות לאחר שהוא מסתיים. בין אם מדובר במפגש ארוך או בפורמט של ספיד נטוורקינג, כדאי להגיע מוכנים היטב למפגש.
איך עושים נטוורקינג עסקי? – 7 טיפים שיעזרו לך להוציא את המקסימום!
הנה 7 טיפים שיעזרו לך בכל מפגש נטוורקינג לעסקים אליו תגיע בזמן הקרוב:
- הכנה מראש – לפני שאתם יוצאים למפגש נטוורקינג אתם צריכים להיות ממוקדים מה המסר שאתם מעוניינים להעביר ומה המטרות שלכם מהמפגש. אתם צריכים להיות מוכנים עם מענה קצר וברור לגבי תחום העיסוק שלכם ו/או השירות שאתם מציעים. כמו כן, אם הדבר אפשרי, כדאי לבדוק מראש מי עוד אמורים להיות נוכחים במפגש ולדעת מי יותר רלוונטיים אליכם במהלך המפגש ואל מי תשקיעו יותר תשומת לב.
- רושם ראשוני – המשפט הידוע "אין שני לרושם ראשוני" תקף שבעתיים במפגש נטוורקינג. חשוב שתגיעו למפגש לבושים בצורה מכובדת שמתאימה למקצוע שלכם וגם משדרת רצינות ומקצועיות. כמו כן תשקיעו בגילוח, סידור השיער וכל פרט חיצוני שיכול לשפר את ההופעה שלכם. כימיה בין אנשים מבוססת לעתים קרובות על הרגע הראשון בו נפגשים ולמרות שלא נעים לכתוב זה, יש משמעות רבה למראה החיצוני.
- תג בולט – בין אם אתם מקבלים תג בכניסה למפגש או מגיעים עם אחד מוכן, מקמו אותו באזור החזה ותוודאו שהוא קריא בצורה נוחה. הדבר מקל על אחרים לזכור את השם ומה תחום העיסוק שלכם.
- כרטיס ביקור – מפגשים עסקיים נועדו ליצירת קשרים עסקיים ולכן מומלץ להגיע עם כרטיסי ביקור שתוכלו לתת למי שרלוונטי עבורכם. אופציה אחרת היא להציג כרטיס ביקור דיגיטלי ולשלוח אותו למספרים שתקבלו מאלו שאתם מעוניינים לשמור עמם על קשר.
- יחסי אנוש – חשוב מאוד לא להתחבא בצדי האולם/החדר אלא להיות כמה שיותר במרכז, ליצור קשרים של מבט בעניים והטיית ראש עם חיוך מדי פעם. חשוב לשדר חום ולהיות קשובים למי שנפגש אתכם. תקשיבו להם ותבינו במהרה איך הכי טוב להציג את עצמכם עבורם.
- רישום הערות – מומלץ לרשום שמות ותחומי עיסוק של מי שנפגשתם איתם או מצאתם ככאלו שכדאי להמשיך איתם בקשר לאחר המפגש. כדאי לרשום שם, מקצוע, שירות והערה ספציפית שתעזור לכם בהמשך בעת יצירת קשר.
- יצירת קשר – המפגש הסתיים ויש לכם כמה מספרי טלפון רלוונטיים. כדאי למחרת היום להתקשר, להזכיר את המפגש ולהציע פגישה של 1:1 בבית שפה או במשרד בענייני עסקים. לא כדאי להמתין, אלא להכות בברזל כשהוא חם.
הטיפים הללו מתאימים כמעט לכל סוג מפגש נטוורקינג שניתן לחשוב עליו ואם מקפידים עליהם אז הסיכוי שלכם לתוצאות מוצלחות מהמפגש עולות פלאים.
המאמר נכתב בשיתוף נטוורקר – קהילת נטוורקינג לעסקים אשר מציגה קבוצות נטוורקינג בגבעתיים והסביבה, טיפים וכלים לבעלי עסקים שרוצים להצליח בעסק.