שליחת הודעות SMS היא שיטת שיווק ממוקד שקיימת מזה שנים רבות ועדיין רלוונטית היום. הסיבה לכך היא היתרונות הרבים שיש במשלוח הודעות סמס לרשימת תפוצה המבוססת על ניהול מועדון לקוחות. בין היתרונות נציין חשיפה מהירה, עלות נמוכה יחסית ושיעור המרה גבוה.
יש כמה ערוצי שיווק שונים שמתאימים למדיה דיגיטלית, כאשר המובילים שבהם כוללים שיווק ברשתות חברתיות או במנוע החיפוש גוגל ולכל ערוץ שיווק שכזה יש יתרונות וחסרונות, אך למרות הפריחה של פרסום ברשתות חברתיות או במנוע החיפוש גוגל עדיין מתברר שיש יתרונות רבים דווקא לשיטה וותיקה יותר, זאת של שליחת סמסים.
מהו שיווק באמצעות שליחת SMS?
שיווק באמצעות SMS היא שיטת שיווק שמתאימה לכל עסק מגדול עד קטן ובין אם הוא מציע שירות או מוכר מוצר כלשהו. השיטה פשוטה ביותר וכוללת שליחת סמסים לנמענים שרשומים במועדון לקוחות של העסק או ברשימת תפוצה שצבר לאורך הזמן. ההודעות מגיעות ישירות למכשיר הסלולר של הנמענים הללו, מספק להם מידע שיווקי ולרוב מציע להם לבצע פעולה כלשהי שיוצרת המרה עבור העסק.
איזה יתרונות יש לשיווק באמצעות SMS?
יש כמה יתרונות מובהקים של שיווק באמצעות סמסים על פני השיטות הנפוצות האחרות במדיה הדיגיטלית.
כמה יתרונות בולטים:
- נמענים שמחכים להצעה שיווקית – כן, זה אולי נשמע מעט מוזר בהתחלה אבל כאשר חושבים על זה לעומק מבינים שהנמענים להודעות SMS שלכם הם כאלו שנרשמו למועדון הלקוחות שלכם (או רשימת תפוצה) ולכן מעוניינים לקבל הודעות ממכם. ניהול מועדון לקוחות הוא הבסיס המומלץ לכל שיווק בסמסים ויוצר עבורכם קהל יעד עם פוטנציאל המרה גבוה.
- חשיפה גבוהה ושיעור תגובה מדהים – מכיוון שהנמענים שלכם מחכים להודעות שיווקיות שתשלחו להם, שיעור הפתיחה הממוצע של הודעות SMS שיווקיות עומד על 88 אחוז! זהו שיעור חשיפה עצום ביחס לכל חלופה אפשרית של פרסום דיגיטלי כיום. מעבר לכך, קרוב לשליש גם ילחצו עם הקישור שתצרפו להם בקריאה לפעולה שאתם מעוניינים בה.
- ניהול קל ופשוט בכוחות עצמכם – בעוד שניהול קמפיינים שיווקיים בערוצים אחרים דורש ידע מקצועי ברמה מינימלית כלשהי, הרי שתוכנות דיוור SMS לעסקים קלות לתפעול וניתן ללמוד בתוך דקות איך לעשות זאת לבד. שליחת סמס מהמחשב שלכם מתבצעת בצורה קלה ומהירה בלי צורך להתעסק בהגדרות מסובכות מדי.
- תוכנות אוטומציה מתקדמות לשירותכם – חוץ מנתונים סטטיסטיים בזמן אמת שתוכלו לקבל על כל משלוח של הודעות סמס ללקוחות שלכם, גם תוכלו לנצל אוטומציות SMS חכמות של התוכנות הללו כמו תיזמון של הודעות על פי פרמטרים שונים (יום הולדת, ערב חג וכו'), ניהול סקרי לקוחות וכן הלאה.
היום כל אחד נושא עמו מכשיר סלולרי ומודע לאפשרויות של קניות און ליין. השילוב הזה יחד עם הודעות SMS מתוזמנות וממוקדות על בסיס מועדון לקוחות יכולים להגדיל בצורה ניכרת את המכירות של כל עסק.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS מערכת דיוור SMS מומלצת אשר מאפשרת לעסקים לנהל מועדון לקוחות באמצעות SMS עם חבילות סמס זולות החל מ – ₪0.02 להודעה.