ניהול דף עסקי בפייסבוק מצריך יכולות פרסום, כתיבה ועקביות, אך הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה, ואין בעל עסק או עצמאי שיכולים לוותר כיום על פתיחת דף עסקי שכזה. פייסבוק יכול בפירוש להביא לקוחות חדשים לכל עסק וכל שצריך הוא לנהל את הדף שלכם בצורה יעילה ומוצלחת.
קשה לחשוב על בעל עסק או עצמאי שלא יודעים על האפשרות של פתיחת דף עסקי בפייסבוק. הבעיה היא שחלק מהם חושבים שהדבר לא יפיק עבורם תועלת או לא יהיה כלכלי מספיק. מדובר בטעות של ממש וכאשר יורדים לשורש העניין מוצאים שהדף העסקי שלהם איננו מנוהל נכון, לא כולל תכנים בעלי ערך כלשהו ואין בו עקביות בפרסום. כשזה המצב אז התוצאות יהיו בהתאם וחבל שכך. פייסבוק היא רשת חברתית שמדי יום מבקרים בה כמחצית מהישראלים (5 מיליון בערך). לא להיות נוכח שם עם דף עסקי פעיל ואיכותי הוא בזבוז של ממש.
איך מגיעים ללקוחות באמצעות פייסבוק?
ראשית כל נציין שצריכים להתחיל עם פתיחת דף עסקי בפייסבוק. מדובר על הליך מהיר וקל שיש להשקיע בו לא יותר מחמש דקות לכל היותר. מעלים תמונת נושא שמציגה את העסק שלכם, תמונת פרופיל שלכם או לוגו, פרטים אודות העסק ואמצעים ליצירת קשר אתכם (מייל, טלפון, אתר, כתובת פיזית וכו').
כעת עליכם לנהל את הדף בצורה יעילה ונכונה מבחינה שיווקית. כאשר אתם מעלים פוסט חדש יש לשים דגש על 3 פרמטרים חשובים:
- תוכן עם ערך – אין טעם לקשקש על עצמכם ללא טעם או להציג תמונה עם 2-3 מילים לתיאור שלה. זה משעמם ולא מוסיף לכם מוניטין כבעלי מקצוע איכותיים. אפשר להעלות חדשות בתחום שלכם, טיפים שימושיים מהענף, עבודות שביצעתם לאחרונה או הייתם שותפים להם וכן הלאה. כל תוכן שהוא מעניין, ייחודי ועם ערך כלשהו למבקר בדף שלכם.
- תמונה או וידאו – ניהול דף עסקי בפייסבוק על בסיס של טקסט זה נחמד ושימושי אך כבר לא מספיק. אנו חיים בעידן דיגיטלי ויזואלי וכולם רוצים לראות וידאו בכל פרסום בפייסבוק או לפחות תמונה רלוונטית. תזכרו שתמונה שווה אלף מילים וסרטון וידאו שווה לפחות אלף תמונות. יש כיום לא מעט ערוצים להעלאת וידאו בו אתם מציגים את השירות שלכם, את עצמכם, מעבירים טיפים שימושיים, חדשות מהתחום שלכם וכן הלאה. אם את יכולים תעלו וידאו ואם פחות אוהבים זאת אז תעלו תמונות רלוונטיות וייחודיות.
- סטורי או רילס – בהמשך לסעיף הקודם כדאי לדעת שיש עוד ערוצי פרסום לפוסטים שלכם בעיקר באמצעות תמונה או וידאו. אתם יכולים לפרסם בסטורי שאותו רבים אוהבים או באמצעות רילס, במה לסרטונים שרבים אוהבים לדפדף בה כשהם ברשת החברתית. כאשר אתם מפרסמים בכל הערוצים האפשריים אתם לבטח לא מפספסים עוקב שלא נחשף אליכם.
כל זאת בקשר לפוסטים עצמם אבל יש עוד 2 דברים שחובה לבצע כראוי:
- עקביות – חובה להיות עקביים ולהעלות פוסטים או פרסומים שלכם לפחות 3 פעמים בשבוע. גולשים מדפדפים מהר היום במובייל וכדאי שיראו אתכם לפחות פעם אחת בשבוע מכל הפרסומים שלכם. פרסום עקבי גם ניראה טוב יותר למי שיגיע לדף שלכם ויראה כל שבוע 3 פוסטים ולא פוסט אחד כל חודש, דבר שישדר לו חוסר מקצועיות או עניין שלכם עצמכם בדף.
- פרסום ממומן – פרסום בפייסבוק לקהל יעד ממוקד הוא שם המשחק כיום. אתם חייבים לנהל קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק ולשתף את אותו פרסום באינסטגרם, בין אם יש לכם שם חשבון עסקי או לא. (הרשתות אחיות כאשר אפשרי לסמן שיתוף פרסום בשני הרשתות במקביל). בחירת קהל יעד מפולח לצרכים שלכם יביא לכם תוצאות נפלאות של לידים או מעורבות שלהם בתקציב פרסום נמוך יחסית. בוחרים את הקהל שלכם (גברים, 40+, מתעניינים במשכנתא לצורך העניין) ורק מי שעונים להגדרות הללו יראו את הפרסום שלכם מעתה. חסכון אדיר באנרגיה וכסף על קהל לא רלוונטי שייחשף לפרסום. המיקוד עוזר לכם להביא תפוקה מעולה לעסק.
בשורה התחתונה אין כל ספק שפייסבוק מצוינת לעסקים קטנים או גדולים, אך יש להתנהל בצורה מקצועית, עקבית ועם ערך לעוקבים של הדף. זאת הדרך למשוך לקוחות חדשים.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Markering אשר מלווה עסקים קטנים וגדולים בתהליך שיווק דיגיטלי מותאם אישית.